چاپ سابلیمیشن

تفاوت‌های چاپ سابلیمیشن و چاپ سیلک

امروزه چاپ سابلیمیشن و چاپ سیلک، محبوب‌ترین روش‌های صنعت چاپ هستند. هر یک از این روش‌ها نقاط قوت و ضعف منحصربه‌فردی دارند. برای درک بهتر اینکه کدام یک از این دو فرایند برای کار شما مناسب‌تر است باید از مزایا و معایب هر کدام آگاه باشید. به همین منظور در ادامه به بررسی ویژگی‌های چاپ سابلیمیشن و چاپ سیلک و بررسی تفاوت‌های آنها می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

مزایای چاپ سابلیمیشن

در اولین مرحله از چاپ سابلیمیشن یا dye sub، طرح مورد نظر روی کاغذ انتقال حرارت چاپ می‌گردد. این کار با دستگاه پلاتر و با کمک جوهر مخصوص سابلیمیشن انجام می‌شود. پس از چاپ روی کاغذ ترانسفر، انتقال طرح از کاغذ به پارچه، توسط پرس با حرارت بالا انجام می‌شود. این کار، طی واکنش شیمیایی تصعید صورت می‌گیرد. مزایای چاپ به روش سابلیمیشن عبارتند از:

  • چاپ با کیفیت و ماندگاری بالا

از آنجایی که چاپ طرح به‌وسیله دستگاه پلاتر روی کاغذ ترانسفر انجام می‌شود، کیفیت چاپ بسیار بالاست. در واقع، با این روش، امکان چاپ طرح با دقت و کیفیت بالا با طیف رنگی گسترده برای ما فراهم می‌باشد. از طرفی با نفوذ رنگ داخل تاروپود پارچه، چاپ به این شکل، کاملا ماندگار و بادوام است.

  • قابل استفاده برای متریال متنوع

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ سابلیمیشن که آن را تا این اندازه محبوب کرده، این است که برای طیف گسترده‌ای از مواد قابل استفاده می‌باشد. چاپ با روش سابلیمیشن نه تنها بهترین شکل چاپ برای استفاده بر روی الیاف پلی‌استر است بلکه برای متریال سخت مانند سرامیک، فلز، پلاستیک و همچنین مواد نرمی همچون پرچم و… نیز کاربرد دارد.

 

  • محدودیتی برای ابعاد و تعداد چاپ وجود ندارد

استفاده از شابلون در چاپ سابلیمیشن جایی ندارد. به همین خاطر امکان طراحی مدل‌های یونیک برای مشتریان وجود دارد. از کوچکترین طرح‌ها تا بزرگترین آنها، همه قابل چاپ شدن به روش سابلیمیشن هستند. هر طرح بصری که در ذهن دارید، می‌تواند به یک دیزاین حرفه‌ای تبدیل شده و روی لباس چاپ شود. تیم طراحی مجموعه ما خدمات مورد نیاز شما در این زمینه را مطابق با سلیقه شما ارائه می‌دهد. برای ارتباط با ما کافی است با شماره 09913946779 تماس بگیرید یا بخش نام و اطلاعات تماس را در «فرم ارتباط با ما» تکمیل نمایید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

  • ماندگاری بالا

لباس‌ها و وسایلی که چاپ سابلیمیشن روی آنها انجام شده از ماندگاری بالایی برخوردارند. این چاپ دچار ترک خوردگی یا کمرنگ شدن در اثر شست‌وشو نخواهد شد. به همین خاطر، به عنوان بهترین چاپ برای محصولاتی که دائما مورد استفاده هستند، شناخته می‌شود.

مزایای چاپ سیلک

در چاپ سیلک، برای انتقال رنگ مخصوص به پارچه از شابلون استفاده می‌شود. مهم‌ترین تفاوت آن با چاپ سابلیمیشن،‌ همین روش انتقال رنگ می‌باشد. چاپ سیلک از مزایای زیر برخوردار است:

  • صرفه اقتصادی

اگر برای انجام پروژه خود، بودجه محدودی دارید، چاپ سیلک گزینه مناسبی است. معمولا هزینه تمام شده‌ی سیلک از چاپ سابلیمیشن کمتر است و می‌توان با هزینه کمتر، تعداد بیشتری سفارش را انجام داد.

  • تنوع جوهر مورد استفاده

از مزایای چاپ سیلک می‌توان به تنوع بالای رنگ‌های آن اشاره کرد. انواع رنگ‌های متالیک، نئون و درخشان در زمینه‌ی تیره و… برای این چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبیعی است که با وجود این تنوع در رنگ، امکان بروز خلاقیت بیشتری برای دیزاین طرح‌ها فراهم می‌باشد.

  • قابل استفاده برای متریال متنوع

سیلک نیز مانند چاپ سابلیمیشن بر روی متریال زیادی قابل انجام است. پارچه، پلاستیک و فلزات عمده موادی هستند که تحت چاپ سیلک قرار می‌گیرند.

  • امکان چاپ روی بستر تیره رنگ

ضخامت چاپ با غلظت رنگ مورد استفاده، رابطه مستقیم دارد و می‌توان چاپ سیلک را روی بستر‌های تیره اجرا کرد.

کدام متد چاپ برای کار من مناسب‌تر است؟

با دانستن نقاط قوت و ضعف هر نوع چاپ،‌ بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است. به طور کلی اگر به دنبال تنوع بالا در طرح و رنگ هستید و انتظار ماندگاری طولانی مدت دارید، چاپ سابلیمیشن برای شما مناسب می‌باشد. اما زمانی که قصد دارید با بودجه محدود، طرح خود را روی حجم زیادی از لباس‌ها چاپ کنید، احتمالا چاپ سیلک گزینه بهتری است.

در تهیه لباس‌های ورزشی بیشتر از چاپ سابلیمیشن استفاده می‌شود. دلیل این کار ماندگاری طولانی مدت این چاپ است. چاپ سابلیمیشن در برابر فشار و کشش، شستشوی زیاد و به طور کلی مصرف طولانی مدت، کاملا مقاوم می‌باشد. به همین خاطر البسه ورزشی بیشتر با این چاپ، تولید می‌شوند. اما برای چاپ لوگوها و اسامی برجسته روی لباس، معمولا از چاپ سیلک استفاده می‌شود که در بیشتر موارد، پس از چندبار شست‌وشو ترک برداشته و کمرنگ می‌شود. تولید لباس برای ورزش‌هایی که شامل حرکات کششی و استقامتی زیاد است و تنش بالایی دارد مانند ژیمناستیک، باله، کشتی،‌کبدی، اسب سواری و… نیازمند پارچه مناسب و چاپ سابلیمیشن باکیفیت می‌باشد. چاپود با آگاهی از این موضوع، بافت و تکمیل فلامنت ورزشی مناسب را انجام داده و آماده ارائه خدمات در زمینه فروش پارچه خام و همچنین فروش پارچه به همراه انجام مراحل برش و چاپ می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *